Απ: Περί κατάστιχων...
Κάτσε γιατί είσαι μεγάλου βεληνεκούς κι εγώ απλό νεροπίστολο.
Ας μην εξαντληθεί η υπομονή σου με εμάς τους απλοϊκούς, παραμέρισε την κούραση της ημέρας σου "κατέβα" λίγο και βοήθησε να σε καταλάβω στο πιο περιορισμένο διανοητικό πεδίο μου.
---------- - -------------
Πρώτα απ'όλα χτύπα ένα "enter" στο πληκτρολόγιο πριν αρχίσεις την απάντησή σου γιατί παρά το σφρίγος της νεότητάς μου, ταλαιπωρείται η επίσης υποδεέστερη όρασή μου στα κατά τα άλλα ωραία dj-mix των θέσεών μου με τις απαντήσεις σου.
---------- - - -------------
Ας τα σπάσουμε σε πιο μικρά κομμάτια.
---------- - - -------------
Κατ'αρχάς δεν κάνω σύγκριση του ελληνικού πολιτισμού με τον οβρέικο.
Να ξεκολλήσουμε λίγο από αυτό, γιατί προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν οι φυλετικές συγκρίσεις εκτός όσων άπτονται της βιολογίας κι αυτό δηλαδή για ερευνητικούς λόγους και όχι ταμπελοκατάστασης.
Έξυπνοι και ηλίθιοι υπάρχουν σε όλες τις εποχές σε όλους τους λαούς και είναι πανανθρώπινο φαινόμενο.
Απλά σε μια δαρβινική παραλλαγή των εννοιών η βλακεία, η εξυπνάδα, η ευαισθησία και η καθικιά αναδύονται ευκολότερα σε περιβάλλοντα που τις ευνοούν.
- - -
Υπάρχουν πολιτισμένοι που εμπορεύονται ανθρώπους και ξεσκίζουν δούλους για να φιλοσοφούν ήσυχοι στο καφενείο προάγοντας τον πολιτισμό τους και ξεδίνουν τις κάψες τους προσφέροντας τις γυναίκες τους σε θρησκευτικές γιορτές απολαμβάνοντας τις γυναίκες των άλλων και απολίτιστοι που από παιδιά καταδικάζουν τη μοιχεία, μαθαίνουν να γίνονται υπερασπιστές του ορφανού και της χήρας.
- - -
Από την άλλη υπάρχουν θεούσοι μακελάρηδες που στο όνομα του Θεού (του Χριστού μάλιστα) με αλχημείες μεταλλάσσουν ανθρώπινες οντότητες σε υποζύγια και ιερούς λόχους όταν ειδωλολάτρες ή άθεοι τηρούν το νόμο των θρησκευομένων περί αγάπης του πλησίον καλύτερα από τους θρησκευόμενους διότι μερικοί από τους πρώτους τον έχουν χαραγμένο στην καρδιά τους και μερικοί από τους δεύτερους μόνο σε πέτρες, σε βιβλία και στα κηρύγματά τους.
- - -
Επειδή λοιπόν η βλακεία η διαστροφή, η απανθρωπιά και η παλιανθρωπιά δεν είναι γνώρισμα κοπαδιών ανθρώπων (πολύ βιδώνομαι στις ομαδοποιήσεις και στους όρους "μάζας" όταν μιλάμε για ανθρώπους) αλλά ΑΤΟΜΩΝ τα οποία -σε ένα απολύτως δίκαιο δικαστήριο θα είχαν σημαντικά ελαφρυντικά λόγω της παιδείας και των επιρροών που δέχτηκαν (μιλήσαμε αλλού για αυτές) - , μεταθέτουν βουβά την ευθύνη στις όποιες εξουσίες τους κάνουν σαν τα μούτρα τους καθώς αγαπημένε φίλε μου ΔΥΣΤΥΧΩΣ η συντριπτική πλειοψηφία του πληρώματος του πλανήτη επηρεάζεται πανεύκολα από τα κοκόρια της αυγής παρότι αυτά λουφάζουν τη νύχτα.
- - -
Συνεπώς λέω, για να μην ξυπνήσει μέσα μου το άξιον καταδίκης μου για ισόβια στη Μακρόνησο, ας ξεκολλήσουμε από τα διαφυλετικά.
Όχι τίποτα άλλο αλλά φοβούμαι και το ότι συνομιλώ με δικαστή πριν το Ντρεντ μη και καταλήξω σε καμιά οδό Αβύσσου :-)
-------- - - ---------
Εσύ λοιπόν λες πως η γενοκτονία είναι πράγμα κακό.
Εγώ συμφωνώ. Αλλά δεν βάζω τελεία.
Για εμένα δεν είναι κομματάκι πολιτισμένο το ότι μεν ο κατακτητής δεν σφάζει ότι είναι έμψυχο επειδή αφήνει και ένα υπόλοιπο για να έχει Ζήκους να υπηρετούν το καφενείο του πολιτισμού του.
Δεν μπαίνω στη διαδικασία να σκεφτώ τι είναι χειρότερο.
Δεν με νοιάζει όταν κακοποιείται πχ ένα παιδί αν αυτό γίνεται με μαχαίρι, με σεξουαλικά εργαλεία ή με διανοητικά. Κτηνωδία είναι όλα.
Θα μου πεις το ίδιο είναι να σκοτώνεις κάποιον με το να τον κάνεις υποχείριο της ισχύος σου;
Ξέρω 'γω; Αυτά τα αφήνω για τους φιλοσόφους της πολυθρόνας του πολιτισμένου καφενείου. Εγώ είμαι χωμένος στο wc του καφενείου κάνοντας εμετό.
- - -
Bus περιπτώσ, μετά την έξαψη του γενικού (και όχι βέβαια επί προσωπικού) ξεσπάσματος, αποκαθίσταται το χαμόγελο και κάνω μια προσπάθεια να συμμαζέψω το άνω-κάτω που έκανα.
- - -
Πάμε πάλι λοιπόν...
Συμφωνούμε λοιπόν πως κάποιοι χρησιμοποίησαν τη γραφή πριν από άλλους.
Δεν βλέπω τι σημασία έχει αν ήταν γελαδάρηδες, καμηλιέρηδες ή καντηλαναύτες στα σπήλαια των homo babuinus.
Απροσδόκητα θες, παραδόξως θες, όπως θες, όταν άλλα φύλα θεμελίωναν φιλοσοφίες παγκόσμιας και διαχρονικής εμβέλειας αυτοί έτρωγαν βελανίδια και τα λοιπά, αλλά οι σκασμένοι έγραφαν. Τι να κάνουμε τώρα;
Θα μου πεις ναι αλλά δεν έγραφαν Ρίτσο, έγραφαν Λευτέρη Πανταζή.
Όμορφα. Καμία αντίρρηση.
Ναι αλλά έγραφαν οι ρημάδιδες. Τι να το πολεμάμε τώρα;
Δεν έγραφαν σε περγαμηνές ούτε καν σε πάπυρους. Σε όστρακα έγραφαν και σε τομάρια από γίδια οι γελαδάρηδες.
Ναι, ναι σωστά.
Αλλά έγραφαν οι κερατούκληδες. Τι να κάνουμε τώρα;
- - -
Δεν εκπληρώνει η γραφή ένα μέρος της ανάγκης έκφρασης;
Θα μου πεις ο Παπανούτσος ήταν ο Michael Jackson του πανεπιστημιακού επιπέδου φιλοσοφίας και σπουδαίος μεταρρυθμιστής, τι να μας πει τώρα ο Βαμβακάρης;
Ομορφιές. Συμφωνώ.
Αλλά ο Παπανούτσος έγινε γνωστός επί Γ.Παπανδρέου το '64-65 ενώ ο Μάρκος έκανε σουξεδάκια το '33 επί "Τετράδος ξακουστής του Πειραιώς" κι εγώ όταν διάβαζα "Τα μέτρα της εποχής μας" του Παπανούτσου δεν ήξερα καν πως υπήρξε Βαμβακάρης.
Ναι αλλά ο χρόνος ο ξεφτίλας δεν αναγνωρίζει μορφές για να τις βάζει σε σωστή σειρά κατάταξης. Μόνο απαρχές και τα γεννητούρια μετράει.
Μα θα μου πεις συγκρίνεις την ανάλυση των συνεπειών στην οικογένεια από την έξοδο της γυναίκας στην αγορά εργασίας, με το "Μάγκισσα Χασικλού";
Όχι ρε φίλε πλάκα κάνεις;
Αλλά οι τεκεδόμαγκες προηγήθηκαν του "Άξιον εστί".
Υπάρχει ποιοτική διαφορά αλλά ο αλήτης ο χρόνος είναι γραμμικός. Κάποιοι προηγούνται και κάποιοι έπονται.
Τα λέω φίνα μέχρι εδώ και χωρίς χωροχρονικά παράδοξα;
- - - -
Τι εκφράζει ο εκλεκτός συμπατριώτης γράφοντας το όνομα στην άμμο την ξανθή;
Τον πόνο του.
Τι εκφράζει ο μαστουρόμαγκας αναγγέλλοντας την άφιξη του παποριού απ'την Περσία;
Τον πόνο του.
Σηκώνουν κριτική τα θέματα που μας κάνουν να πονάμε;
Σηκώνουν.
Σηκώνει κριτική ο πόνος μας;
Όχι δα!
- - -
Η έμπνευση λοιπόν και η αποτύπωση στο χαρτί όταν έχει πόνο μπορεί να κρίνεται η αιτία του πόνου αλλά όχι ο ίδιος ο πόνος.
Η καταγραφή ιστορίας έχει πόνο. Και όσο πιο αντικειμενική είναι, τόσο πιο πολύ πονάει.
- - -
Όταν κρίνουμε κείμενα που διεκδικούν ιστορικότητα, μεταξύ των άλλων θα πρέπει να αναζητούμε και άλλων πηγών κείμενα που να επιβεβαιώνουν ή να διαψεύδουν άμεσα ή έμμεσα την ιστορικότητα των πρώτων.
Πού είναι οι ενστάσεις των προΑλεξανδρινών Αιγυπτίων για την αυθεντικότητα της ιστορίας των γειτόνων τους που εμπλέκει και τους ίδιους;
Πώς και η αρχαιολογία φέρνει στοιχεία στο φως που υποστηρίζουν τη βιβλική αφήγηση για το προ του 1.000π.Χ. διάστημα σε ζητήματα που οι άνθρωποι του 500π.Χ. δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζουν;
- - - -
Προχωρώ γιατί μακρηγορώ και ευχαρίστως επανέρχομαι όπου μου πεις πως χρειάζεται.
- - - -
Ηρόδοτος
Η ίδια η Ιστορία δια του Κικέρωνα τον φωνάζει "μπαμπά"
Έγραψε ο ίδιος;
Τουλάχιστον το "Ιστορίαι". Φυσικά θεωρείται δεν αποδεικνύεται δικό του.
Πόσα χειρόγραφά του σώζονται;
Κανένα
Πόσα αντίγραφα των θεωρούμενων χειρογράφων του σώζονται;
Να είναι ελάχιστες εκατοντάδες;
Τι χρονική απόσταση έχει το αρχαιότερο αντίγραφο από το πρωτότυπο;
1.300 χρόνια
Έχουμε αποδείξεις πως αυτά προέρχονται από δικά του χειρόγραφα;
Πού να πα'να τις βρούμε; Έμμεσες αναφορές μόνο
- - -
Μέγας Αλέξανδρος.
Ιστορική φυσιογνωμία. Ο Louis Armstrong των ηγετών.
Είχε δικά του χειρόγραφα;
Ε δεν θα είχε; Κουλός ήταν;
Πόσα χειρόγραφά του σώζονται;
Κανένα
Πόσα αντίγραφα των θεωρούμενων χειρογράφων του σώζονται;
Κανένα
- - -
Μωυσής. Ο Έλβις των οβρέων
Έγραψε τίποτα για τον πόνο του;
Ε, όλο και κάτι θα έγραψε. Τραυλός ήταν όχι ψαλιδοχέρης.
Τα πρώτα 5 της Αγίας Γραφής. Φυσικά θεωρούνται δεν αποδεικνύονται δικά του.
Πόσα χειρόγραφά του σώζονται;
Κανένα.
Πόσα αντίγραφα των θεωρούμενων χειρογράφων του σώζονται;
Να μην είναι λίγες εκατοντάδες;
Τι χρονική απόσταση έχει το αρχαιότερο αντίγραφο από το πρωτότυπο;
Έχοντας στα δεδομένα τους Ταλμουδιστές (αντιγραφείς από το 500π.Χ. περίπου), γύρω στα 1.000 χρόνια από τα αρχαιότερα κείμενα της Π.Διαθήκης(π.χ. Πεντάτευχος) και καμιά 150ριά από τα νεότερα (π.χ. Νεεμίας).
Έχουμε αποδείξεις πως η Πεντάτευχος προέρχονται από χειρόγραφα του Μωυσή;
Πού να πα'να τις βρούμε; Έμμεσες αναφορές μόνο
- - -
Εσύ mat μου παλικάρι μου λεβέντη μου και ομορφιά μου αξεπέραστη έχεις κανα λόγο να είσαι βέβαιος πως έπαιξε μπαλίτσα ο Μωυσής σε θέση σέντερ φορ;
Ναι!
Γιατί αηδόνι μου, αετέ μου και παγώνι μου;
Διότι τον αναφέρει ο Χριστός!
- - -
Αφήνοοντας απ'έξω τον τελευταίο διάλογο με την αρχοντιά μου, πάω για επίλογο βάσει των υπολοίπων.
- - -
Από τα παραπάνω προκύπτει κατά τη γνώμη σου πως ο Έλβις των παραπάνω σταρ, ακόμα κι αν ήταν αιγυπτιακής παιδείας και της υψηλής κοινωνίας θρέμμα, λόγω φυλετικής απόχρωσης υποβιβάζεται σε καμηλιέρη βελανιδοφάγο άμπαλο.
Γιατί;
Διότι πολύ απλά στον πολιτισμό της άλλης πλευράς της μεσογείου δεν έγραφαν ακόμα.
- - -
Αυτό ή κάτι τέτοιο λες, ή έτσι νομίζω εγώ;

